Zin in
morgen
Klant
Youfone Zakelijk
Disciplines
Strategie Branding Content

Webinar: de lancering van Youfone zakelijk.

aanleiding

‘You never get a second change to make a first impression’. Dat is algemeen bekend. Om die reden stapte Youfone naar ons toe. Want na de particulieren markt te hebben bestormd met een succesvolle propositie, bleek dat er ook in de zakelijke markt grote potentie lag voor haar unieke kracht.

Om de zakelijke markt kennis te laten maken met haar zakelijke aanbod en voordelen, besloot Youfone haar doelgroep (alle businesspartners in Nederland) uit te nodigen voor een interactieve webinar.

klantvraag

Geen grote onpersoonlijke reclamecampagnes dus, maar een ‘live’ evenement waarbij Youfone haar deuren opengooit en persoonlijk in contact treedt met haar potentiële klanten. Niet toevallig gekozen, aangezien ‘luisteren’, ‘dichtbij staan’ en ‘persoonlijke service’ centraal staan in haar zakelijke product.

Maar met alleen aanwezig zijn ben je er nog niet in zo’n sterk concurrerende markt. Vandaar dat Youfone ons om mee te werken aan een webinar-opzet waarmee ze een verpletterende eerste indruk kon maken. En dus doken we in het product en de ambities om tot een boodschap, een opzet en een visuele presentatie te komen die overtuigingskracht van de presentatie naar het juiste niveau konden tillen.

strategie

Stap één van een succesvolle webinar? Inderdaad, een wervende titel. Want een webinar is geen webinar als het de doelgroep niet overtuigt zich aan te melden en in te loggen. En dus was het vinden van krachtige titel onze eerste opdracht.

Wij bedachten: ‘Geen gedoe. Powered bij YOU!’.

strategie

Een titel die in de eerste plaats de ambitie en relevantie van Youfone Zakelijk vangt. Namelijk: zoveel mogelijk complexiteit wegnemen voor haar business partners. Super snel schakelen, geen onnodige administratie, geen keuzemenu’s en super heldere prijzen. En met ‘Powered by YOU’ vertellen we de doelgroep de belangrijkste kracht van de propositie van Youfone Zakelijk.

Namelijk dat ze luistert. Dat ze haar producten afstemt op wat haar partners missen en graag willen zien, in plaats van andersom.

branding

Bij feestelijke gelegenheden mag je zo af en toe nog wel eens buiten de lijntjes kleuren. Zo ook in dit geval. Daarom mochten we speciaal voor deze lancering als uitzondering de huisstijl van Youfone lekker ruim interpreteren. Dat is aan ons wel besteed. En dus ontwikkelden we voor het webinar een branding en een stijl met elementen die de presentatie net dat beetje meer feestelijke power gaven.