Zin in
morgen
Klant
Schouder aan Schouder
Disciplines
Branding Website Content

Een website anders dan alle andere bemiddelaars.

uitdaging

Bemiddelen in arbeid. Oftewel, de wereld van werving, selectie en detachering. Dat is een bijzondere, waarin in veel gevallen de wet van de grote getallen geldt. Leuren en sleuren met zoveel mogelijk C.V.’s en vacatures in de hoop een keer raak te schieten. Niet bepaald mensenwerk dus. Want als het gaat om de grote getallen, dan gaan de verhalen van de mensen achter de C.V.’s haast altijd verloren.

Schouder aan schouder
Mooie woorden gaan voor ons niet ver genoeg. Daarom zochten we naar een vormgeving die uitstraalt: 'wij gaan je verder helpen'.
propositie

Geen wonder dat het Schouder aan Schouder haar belangrijkste ambitie was om een menselijk tegenwicht te bieden aan de ‘cowboys’ in de markt. De snelle jongens die de markt overschaduwen met onpersoonlijke koehandel van C.V.’s en vacatures. 

Dat Schouder aan Schouder op dit gebied ‘serious business’ meende, bleek direct bij de kennismaking. “Graag een nieuwe website die niet gaat over wat wíj́ doen, maar over wat onze mensen – onze Schouders – doen.” Kijk, dat is leuk.

mensenwerk

Daarmee werd de belangrijkste vraag: hoe ontwikkelen we een website die laat zien dat Schouder aan Schouder geen cowboy is? Dat ze nooit zal gaan voor de ‘snelle deal’, maar altijd voor 200% zal inzetten op levenslange relaties?

Bijvoorbeeld door op een website die gaat over werk, nou net géén vacatures te plaatsen. Dat is al statement op zich. En tevens door op veruit het grootste deel van de website niet te praten over zichzelf, maar juist zeer uitgebreide en persoonlijke verhalen te laten zien van de mensen waarvoor ze werkt. 

branding

Zo’n identiteit en aanpak verdienen natuurlijk een presentatie die daarbij past. Die dat verhaal nog extra kracht bij zet. Vandaar dat we voor de gelegenheid de huisstijl van Schouder aan Schouder een flinke upgrade hebben gegeven. Resultaat: een uitgebreide ‘digitale branding’ voorzien van elementen, composities, titels en kleuren die een statement maken.

Die niet alleen sterk aansluit bij de technische wereld waarin ze zich beweegt. Maar die bovenal één boodschap overbrengt: wij gaan jou helpen.