Zin in
morgen
Klant
Pathema
Disciplines
Strategie Identiteit Rebranding Website

Circulair koelen voor industrie: rigoureus eenvoudig.

introductie

De manier waarop we met schoon drinkwater omspringen is niet langer houdbaar. En dus staat er een flinke transitie voor de deur bij de grootwaterverbruikers in de industrie. Aangezien zij nog altijd op grote schaal schoon drinkwater vervuilen met chemicaliën voor hun koelprocessen.

Dat is niet alleen slecht voor het milieu, maar zorgt ook voor dreigende tekorten en grote risico’s voor henzelf. Pathema heeft hiervoor de oplossing. Een koelwaterbehandeling die 100% chemievrij, en zelfs volledig circulair is.

Dat moet de wereld weten.

pathema
Voor velen klinkt onze oplossing te mooi om waar te zijn. Maar dat is ze niet. Dat bleek onze grootste uitdaging.
uitdaging

Van ‘Take, Make & Waste’ naar het circulaire model van ‘Reduce, Re-use & Recycle’. Dat wil natuurlijk iedereen. Helemaal als je in dezelfde moeite ook nog kosten gaat besparen én het risico op tekorten aan koelwater elimineert.

Toch is de weg naar succes voor Pathema niet zo makkelijk als ze lijkt. Want hoe overtuig je een wereld die is opgegroeid met chemicaliën van het feit dat deze ‘ineens’ niet meer nodig zijn? En hoe laat je zien dat een techniek die weliswaar ‘disruptief’ is, niet altijd ook ‘experimenteel’ hoeft te zijn?

rebranding

‘Rigoureus eenvoudig’ was de propositie die we kozen voor de rebranding van Pathema. Niet alleen omdat het de unieke kracht beschrijft van de onderliggende techniek, maar ook omdat het Pathema herinnert aan haar belangrijkste opdracht. Aan de enige manier waarop je een sceptische markt kan overtuigen om te veranderen: door alles plat te slaan in stappen die super duidelijk, super makkelijk, super veilig en super vertrouwd zijn.

Geen schreeuwende, transformerende of overdreven innovatie huisstijl dus. Maar eentje die vriendelijkheid, vertrouwdheid en veiligheid uitstraalt.

WEBSITE

Om te laten zien dat de oplossing van Pathema zeker niet te mooi is om waar te zijn, hebben we ervoor gekozen om praktisch bewijs en concrete resultaten en prestaties centraal te zetten in de vormgeving. En in alle communicatie, waaronder de website.

Het resultaat is een moderne website waar data, cases en resultaten als een rode draad doorheen lopen.