Zin in
morgen
Klant
Alius
Disciplines
Strategie Branding Website Content

Energie voor elkaar. Een complete rebranding

uitdaging

Een wereld vol positieve energie. Dat is waar ze bij Alius warm voor draaien. De reden dat ze bestaan. Het is een missie die ze motiveert om bij te dragen aan een betere wereld. Eentje die schoner en sterker is. En die ze gezonder door kunnen geven aan nieuwe generaties.

Deze droom nestelde zich de afgelopen jaren in de cultuur van het bedrijf. Met als resultaat een indrukwekkende prestatiegroei. En de ontwikkeling van een unieke mentaliteit en bedrijfs-DNA. Om deze groei te versterken, vroeg Alius ons om een nieuwe merkidentiteit te ontwerpen en te bouwen die hun onderscheidende combinatie tussen innovativiteit en positiviteit vangt, en hen het vertrouwen geeft om naar een nog hoger niveau te streven.

propositie

Energie voor elkaar. Een krachtig concept met een dubbele betekenis. Duurzame energie is namelijk energie die de wereld een zetje de juiste richting in geeft. Die ervoor zorgt dat we de wereld ook voor nieuwe generaties op de juiste manier doorgeven. Energie waarvoor je kiest als je niet alleen aan jezelf denkt. Dus voor elkaar. Voor anderen. En tegelijk zegt ‘energie voor elkaar’ dat het geregeld is. Het is voor de bakker. In goede handen. Toevertrouwd aan een organisatie die professioneel en betrouwbaar is. Alius dus.

branding

Met deze inzichten hebben we de brandstof om de visuele identiteit aan te pakken. De volgende stap was het ontwerpen van een passend logo dat modern en positief is voor Alius, als voortdurend ontwikkelend en evoluerend bedrijf.

website

Na de uitwerking van de branding en huisstijl van Alius had een nieuwe website de hoogste prioriteit. Vandaar dat we direct daarna aan de slag zijn gegaan met het ontwerpen en ontwikkelen van een website waarbij de filosofie, de mensen van de organisatie en de energie-oplossingen duidelijk naar voren komen en daarbij willen ze ook autoriteit claimen met kenniscontent.